Mijn aanbod
Mijn kracht ligt in business development. Of, in mijn eigen woorden, mensen en organisaties laten groeien en bloeien. Met waardevolle vooruitgang als belangrijkste definitie voor groei. Mensgericht, passend en in de context.
Ik hecht er waarde aan betrokken te zijn. Idealiter is mijn ‘skin in the game’, zoals dat zo mooi heet. Dat maakt ook dat ik drie soorten diensten aanbied:
Het begeleiden van verandervraagstukken bij organisaties, met de nadruk op implementatie van inclusieve strategie. Daarmee bedoel ik dat er zo goed mogelijk gebruik wordt gemaakt van de diverse talenten en vermogens van mensen binnen een organisatie. Er een breed draagvlak is voor verandering en alle lagen van de organisatie ook actief bijdragen in zowel de planvorming als de uitvoering. Ongeacht leeftijd, levensfase, functieverblijfsduur, geslacht of herkomst. Hiervoor werk ik nauw samen met GroupMapping, het allerbeste bureau in Nederland op dit gebied en waarmee ik al meer dan 15 jaar concepten deel. Sinds 1 oktober 2022 ben ik als Associate Partner aan www.GroupMapping.org verbonden.
Vanuit kennis en ervaring organisaties helpen in professionalisering, ontwikkeling en het onderhouden van een gezonde bedrijfsvoering. Dit doe ik door kennis en ervaring in te brengen die ik de afgelopen 20 jaar in meer dan 40 klantopdrachten heb opgedaan. Zoals bij PPC in de formele rol van commissaris, bij FC Utrecht als lid van een adviesraad en bij JPcars in een advies / director rol.
Waarom DINP
Onafhankelijk advies en ‘skin in the game’ staan ogenschijnlijk haaks op elkaar. Toch zijn het in mijn manier van kijken dé succesfactoren voor het bieden van goede organisatieontwikkeling.
Mijn definitie van ‘skin in the game’ is dat de doelen en belangen van de klant ook de mijne zijn. Onafhankelijkheid wil zeggen dat ik steeds dát kan doen wat het beste is voor de klant en organisatie. Dat dit prevaleert boven mijn eigen belang. En door mijn persoonlijke betrokkenheid ontstaat juist ruimte voor onafhankelijkheid. Kunnen gaan voor wat in het collectief het meeste van belang is. Met de overtuiging dat dit uiteindelijk ook voor mijzelf weer de meeste voldoening en beste resultaten geeft.
Het is ook belangrijk groot te kunnen denken en overzicht te creëren. ‘Zonder 1% visie is de 99% inspanning nutteloos’, was een gevleugelde uitspraak van mijn leermeester Pieter de Boer. Ik heb dit de afgelopen jaren bij veel opdrachtgevers kunnen ontwikkelen en onderzoeken. Door te mogen werken aan complexe vraagstukken, zoals bij het RadboudUMC, de Koninklijke Jaarbeurs, Vestia, Universiteit Maastricht, Nationale Nederlanden en Accare. Van mijn opdrachtgevers heb ik enorm veel geleerd en daar is een groot deel van mijn kennis over leiderschapsontwikkeling ontstaan.
Maar mijn lol en kracht zijn het grootst in de uitvoering. Na het mede vormgeven en/of toetsen van een strategie, de doorvertaling maken naar uitvoering en actief meewerken aan de implementatie.
Benieuwd wat DINP voor jouw organisatie kan betekenen?
Ik kom graag persoonlijk kennismaken.
Faciliteren van de directie met betrekking tot het ontwerpen en ontwikkelen van één nieuwe Jaarbeurs visie, strategie en organisatie. Met als doel vier grote organisatieonderdelen naar één juridische structuur te integreren. Vervolgens de adviesaanvraag opgezet en de directie begeleid in dit proces richting de OR en medewerkers. Parallel aan de nieuwe structuur mede leiding gegeven aan het implementeren van een efficiëntere organisatie met een structurele reductie in kosten (8 mln). Het inrichten van ‘het nieuwe werken’ en de introductie van nieuwe klantportalen waren hierin belangrijke bouwstenen. Vervolgens als programma directeur aangesteld voor de verdere implementatie van het Jaarbeurs 3.0 programma.
Webdesign: Flair Design in samenwerking met New Marketing Agency, Wijk bij Duurstede
DINP BV
Tacitus 39
3962 LE Wijk bij Duurstede
+31 (0)6-51 60 32 73
info@dinp.nl
Webdesign: Flair Design in samenwerking met New Marketing Agency, Wijk bij Duurstede